.

Pengikut Blog Zaldeco

Sentuhan Dekorasi Di Bukit Kuda - Ruang Tamu

 
 

Seorang pelanggan kami yang menetap di sebuah flat di Bukit Kuda menyatakan hasrat untuk mengubah kediaman flatnya menjadi seperti sebuah kondominium mewah, Beliau mendapatkan sentuhan pakar, pereka dalaman terkenal Faizal Zain untuk merealisasikan impiannya.

 
 

Faizal Zain tampil dengan cetusan idea menggunakan warna merah, hitam, kelabu dan putih sebagai kombinasi warna utama untuk menghiasi ruang ini dengan menggunakan elemen moden kotemporari dan sedikit sentuhan pop.

 
 

Kediaman ini mendapat sentuhan kerja-kerja mengecat, wiring, pemasangan kertas dinding dari koleksi 3 dimensi yang menjelmakan pantulan, pemasangan lantai kayu lamina, pemasangan L-box dan lighthing bagi seluruh ruang siling dan semua kerja-kerja lainnya.

 
 
 

Faizal Zain juga mencipta langsir custome made dari koleksi fabrik kilauan perak kusam, agar memberikan suasana yang lebih tenang dan dipadankan dengan kertas dinding dari tona warna sedondon. Hiasan dinding seperti kanvas lukisan, cermin dan jam dinding semuanya disediakan oleh Faizal Zain.

 
 
 

Kerja-kerja pemasangan kertas dinding dilakukan pada dua bahagian, manakala pemasangan lantai katu lamina pula pada keseluruhan ruang.

 
 

Pengunaan warna panas seperti merah menyuntik elemen tenaga dan moden, bersesuaian dengan pemilik kediaman ini yang masih muda dan berkaliber.

 
 
 

Set sofa lama dan kerusi ottoman yang sudah lapuk dan lusuh mendapat sentuhan Faizal Zain untuk ditukar span dan fabriknya. Faizal Zain memilih fabrik baldu berjalur merah dan hitam dan kerja-kerja penjahitan semula set sofa berkenaan dilakukan dengan teliti.

 
 
 

Inilah keadaan asal set sofa dan ottoman lama yang sudah lusuh sebelum mendapat sentuhan semula pereka dalaman terkenal Faizal Zain. Lihatlah suasana asal kediaman ini yang hambar, akhirnya bertukar secara drastik kepada suasana yang lebih hebat hasil sentuhan Faizal Zain dan team ZALDECO. 

 

No comments:

Post a Comment