.

Pengikut Blog Zaldeco

OST 'Tolong Awek Aku Pontianak'



Zal terlibat lagi dalam sesi pengambaran. Bukan pertama kali bertugas di belakang tabir, malah Zal juga sudah beberapa kali terlibat di sesi pengambaran beberapa buah drama tempatan dan beberapa pementasan. Bukan sebagai pelakon tetapi sebagai penyelaras set dan pengarah seni. Ianya bagi memastikan susun atur dan latar belakang/props sesuatu shot itu menepati jalan cerita sesebuah produksi.



Kali ini tugas Zal adalah menghasilkan storyboard untuk muzik video runut bunyi/OST filem 'Tolong Awek Aku Pontianak'. Muzik video ini menampilkan lagu berjudul 'Hanya' nyanyian Aril AF.




Zal memastikan latar belakang lokasi, props dan situasi pengambaran menyamai jalan cerita agar segalanya tidak tersasar. Filem ini berasaskan komedi seram, pemilihan busut, pohon rendang, suasana rimba dan berlatar belakangkan malam gelap gelita menepati jalan ceritanya.



Mendapat sentuhan dari pengarah berkaliber Shuhaimi Lua FDAM, video muzik ini berjaya disiapkan dengan begitu mudah dengan gandingan seluruh tenaga produksi. Nantikan kemunculan video muzik ini di ASTRO dan nantikan filem 'Tolong Awek Aku Pontianak' di pawagam berdekatan anda!